playtivity

Ηλικία: 4 < απεριόριστα. Παίχτες: 2 < απεριόριστοι. Υλικά: Το βιβλίο «Γιατί δεν έχω κέφια της Charlotte Zolotow (Εκδόσεις Παπαδόπουλος), φωτογραφίες απ’ όλους του ήρωες του παραμυθιού (υπάρχει συνημμένο), ψαλίδι.

Σκοπός: εξάσκηση σωματικής έκφρασης και κοινωνικών δεξιοτήτων.

Πως παίζεται: Διαβάζουμε στα παιδιά το βιβλίο και συζητάμε τα συναισθήματα που έχει ο κάθε ήρωας –ήρωες υψηλού και χαμηλού status –δηλαδή πότε ο ήρωας προσπαθεί να εισρεύσει σε άλλους ανθρώπους και πότε όχι, χρησιμοποιώντας το σώμα του, τα λόγια του, το συναίσθημα του. Status εννοούμε τη συμπεριφορά των ανθρώπων που αλλάζουν τη συμπεριφορά τους ανάλογα με τον άνθρωπο, την κατάσταση ή ακόμα και το αντικείμενο ή και το χώρο που έχουν απέναντί τους. Τα παιδιά επιλέγουν μία φωτογραφία με τις δύο φιγούρες του κάθε ήρωα του παραμυθιού (η φωτογραφία απεικονίζει δύο διαφορετικά status του ίδιου ήρωα). Με τη μουσική να παίζει, όλοι υιοθετούν ένα Status (χαμηλό ή ψηλό) και περπατούν στο χώρο, προσπαθώντας να συναντήσουν τη ματιά των άλλων. Αυτοί που έχουν ισχυρό Status κοιτάνε πιο θαρραλέα στα μάτια τους άλλους. Με την αλλαγή της μουσικής όλοι αλλάζουν το status τους και συνεχίζουν το παιχνίδι.

Καλό παιχνίδι!!!

Προτάσεις για παρατήρηση:

– Όταν δύο παιδιά περπατούν σε ένα χώρο, ανιχνεύουν ο ένας τον άλλο για σημάδια status. Αυτός που έχει το πιο χαμηλό παραμερίζει ενώ εάν είναι ίσοι, παραμερίζουν και οι δύο.
– Αυτός που βρίσκεται κοντά στον τοίχο είναι ισχυρότερος.
– Εάν το κάθε παιδί θεωρεί τον εαυτό του κυρίαρχο, θα πλησιάσουν μέχρι να βρεθούν πρόσωπο με πρόσωπο και θα εκφραστούν με ένα λοξό χορό, μουρμουρίζοντας ή θα ζητήσουν συγγνώμη.
Ο πιο υποχωρητικός παραμερίζει.
– Όταν κάποιος σταθεί σε ένα μέρος με καλή θεά, η στάση του βελτιώνεται και αναπνέει καλύτερα.
–  Οι παίχτες υψηλού status θα αφήσουν το χώρο τους να εισρεύσει (την αύρα τους μήπως; δεν είναι δόκιμη αυτή η έκφραση) σε άλλους παίχτες ενώ οι παίχτες χαμηλού status θα αποφύγουν να αφήσουν ο χώρο τους να εισρεύσει σε άλλους.
– Το γονάτισμα, η υπόκλιση είναι στοιχεία χαμηλού status.
– Όταν ένας ένας παίχτης με υψηλό status δεν επιτρέπει σε έναν άλλο με χαμηλό, να προστατέψει το χώρο του σημαίνει ότι θέλει να τον υποβιβάσει.
– Κάθε κίνηση του παίχτη τροποποιεί το χώρο του.
– Δύο παίχτες, όταν έρθουν πρόσωπο με πρόσωπο σε απόσπαση περίπου τριάντα εκατοστών, θα νιώσουν ισχυρή επιθυμία να αλλάξουν τη θέση του σώματος τους. Αν δεν κινηθούν θα αρχίσουν να νιώθουν αγάπη ή μίσος, έως ότου οι χώροι τους ρέουν ο ένας προς τον άλλο.

ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ

ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

ΠΩΣ ΠΑΙΖΕΤΑΙ

error: Content is protected !!